![](https://www.akseli.fi/wp-content/uploads/2021/06/aspa2021_Akselikiinteistopalvelut.jpg)
Meille on reilun vuoden aikana tullut peräti kolme uutta kasvoa asiakaspalveluun. Heidän äänensä asiakkaat kuulevat puhelimessa ensimmäisenä, he huolehtivat asiakkaiden vikailmoitukset oikeille tekijöille ja he auttavat asiakkaita monenlaisissa asumisen arjen tilanteissa.
Uusimpana asiakaspalvelussa aloitti Jaana Lehtikunnas-Liikala, joka siirtyi huhtikuussa Akselin siivouksesta asiakaspalveluun. Jaana ehti olla Akselin porrassiivoojana parisen vuotta:
– Siitä ajasta opin erityisesti, että aina kun näen porrassiivoojan, niin nostan hattua, heittää rempseästä tyylistään tunnettu Jaana.
Jaanasta Akseli sai kiinteistösihteerin, joka tuntee valmiiksi asiakkaat, alan ja talon tavat. Ennen kaikkea Jaana on kuitenkin asiakaspalvelun konkari, sillä siivoojan työtä edelsi pitkä kokemus kaupan alalla. Jaana kokeekin, että nykyisessä työssä yhdistyy kaikki, mitä hän on aiemmin tehnyt.
– Kaikki on lähtenyt sujumaan aivan loistavasti! Onko väärin leuhkia, että rakastan työtäni, tiivistää Jaana alkutunnelmat.
Puolisen vuotta sitten Akselille tullut merkonomi Aku Suomi oli tutustunut alaan aiemmin isännöintiyrityksen asiakaspalvelussa ja entisenä varissuolaisena osa Akselin toiminta-alueestakin oli jo tuttu. Akua kiehtoo kiinteistöalassa se, että saa olla ihmisille tärkeiden asioiden eli asumisen kanssa tekemisissä ja pystyy auttamaan asiakkaita.
– Parasta tässä työssä on, kun saa autettua asiakkaita. Kyselen usein perään sähkö- ja putkiasentajilta, miten keikoilla meni ja saatiinko asiakkaan ongelma ratkaistua, kertoo Aku, joka on tunnettu kyvystään pysyä rauhallisena kovassakin tohinassa.
Myyntityön tradenomi Kati Laitakari on ehtinyt olla Akselin asiakaspalvelussa jo yli vuoden oltuaan sitä ennen yli vuosikymmenen kaupan alalla. Hän haki Akselille, koska kaipasi päivätöinä tehtävää asiakaspalvelua. Taustastaan Kati toi mukanaan erityisesti ongelmanratkaisukyvyn.
– Molemmilla aloilla vastaan tulee jatkuvasti erilaisia tilanteita, joihin tulee löytää järkevin ratkaisu. Pitää työn mielenkiintoisena, kun tulee paljon erilaisia tilanteita vastaan. Täällä saa kokea tekevänsä tärkeää työtä, Kati kertoo.
Kati on tunnettu myös asiakaspalvelun excel-taiturina, jonka osaamisella asiakaspalvelun toimintatapoja on viety eteenpäin. Kati sanookin tykkäävänsä touhuta tietojärjestelmien parissa.
– Eniten tykkään kuitenkin siitä, että meillä on superhyvä tiimi ja töihin tulee aina tosi hyvällä fiiliksellä. Varsinkin nyt, kun on tehty paljon etätöitä, niin on erityisen kiva tulla toimistolle, Kati lopettaa.